Odwilż w działalności Klubu Seniora „Złota Jesień” w III kwartale 2021

Lekkie poluzowanie obostrzeń pandemicznych spowodowało, że Klub nasz z dniem 1 czerwca 2021 r.  wznowił swoją działalność.

Korzystając ze sprzyjających warunków pogodowych oraz możliwości przebywania w plenerze bez maseczek, nasi seniorzy po tak długim okresie izolacji, z wielkim zapałem i radością rozpoczęli w czerwcu i na przestrzeni całego III kwartału w miarę  normalną działalność. Wprawdzie nie wszystkie nasze plany i zamierzenia mogły być zrealizowane, jednak udział w tym, co się ostatnio odbyło, dało nam nadzieję, że może nareszcie będzie normalnie, co niewątpliwie będzie miało zbawienny wpływ na naszą kondycję fizyczną i psychiczną.

1. I tak w dniu 11 czerwca spotkaliśmy się na zebraniu ogólnym, zorganizowanym w formie pikniku nad zalewem w pięknym zabierzowskim kamieniołomie, na którym podsumowano działalność Klubu za rok ubiegły. Przy pieczeniu kiełbasek i śpiewaniu znanych piosenek, czuliśmy się nareszcie swobodni i zrelaksowani.

2. Zorganizowanie „Wianków” planowane było również w kamieniołomie, ale z uwagi na niepewną prognozę pogody, zrobiliśmy wianki w lokalu Klubu. Ale mimo tej nietypowej scenerii dla tego rodzaju imprezy, zachowane zostały wszystkie dotychczasowe tradycyjne elementy tego obrzędu, takie jak konkursy wiankowe, szukanie kwiatu paproci itp.

Oprócz konkursów zaprezentowana była inscenizacja oparta na fragmentach „Pieśni Świętojańskiej o Sobótce” Jana Kochanowskiego w wykonaniu naszego Zespołu Teatralno- Wokalnego.

3. W dniu 15 lipca zorganizowaliśmy spotkanie integracyjne z Klubem Seniora z Brzoskwini na terenie Gospodarstwa Rybackiego w Dolinie Będkowskiej. Współpraca z tymże Klubem od kilku lat rozwija się pomyślnie w różnych kierunkach. Spotkanie to dało możliwość dyskusji nad dalszymi, wspólnymi planami na II półrocze br.  Natomiast druga część naszego spotkania potraktowana była  relaksowo, cieszyliśmy się wzajemną obecnością na świeżym powietrzu

4. Kolejne zebranie ogólne miało miejsce również w kamieniołomie w dniu 29 lipca, na którym omówiono wiele spraw organizacyjnych m.in. związanych z wyjazdem na wycieczkę do Muzeum Kolejnictwa w Czernichowie, oraz szczegóły spotkań i imprez zaplanowanych na sierpień i wrzesień br.

5. Pierwszą wycieczkę w roku bieżącym zorganizowaliśmy w dniu 18 sierpnia do prywatnego „Muzeum Kolejnictwa – Czernichów Główny”, utworzonego przez pasjonatów kolejnictwa Państwa Stefaniuków. Właściciel Muzeum, jako przewodnik, wprowadził nas w świat zabytkowego taboru kolejowego i innych urządzeń niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania kolei. Odważni mieli okazję przejechać się drezyną. Wycieczka ta na długo pozostanie w naszej pamięci, nie tylko ze względu na ciekawe eksponaty muzealne, ale również ze względu na niebywałą dbałość właścicieli Muzeum o dobre samopoczucie zwiedzających.

6. Nie ma co ukrywać, tylko trzeba otwarcie powiedzieć, że Klub Seniora „Złota Jesień” starzeje się, bo corocznie przybywa nam 80-latków +, a młodszych jakoś nie przybywa. W bieżącym roku świętowaliśmy 80-te urodziny Wiesi Danielewskiej i Aleksandra Bielaka. Uroczystość ta, ze względu na swoją podniosłość, odbyła się nie w kamieniołomie, lecz na sali widowiskowej Centrum Kultury. Były piękne kwiaty, smakowite i misternie udekorowane torty, pieniące się szampany, drobne upominki oraz moc serdecznych życzeń i chóralne 100 lat.

7. Na zaproszenie Klubu Seniora z Brzoskwini członkowie naszego Zespołu Teatralno – Satyrycznego, biorący udział w aktualnie przygotowywanym mini- spektaklu „Krakowsko – Góralskie miłowanie” uczestniczyli w spotkaniu integracyjnym w Dubiu, które odbyło się w dniu 27 sierpnia. Na spotkanie to zaproszeni zostali też członkowie Klubu Seniora „Sami Swoi” z Rudawy, oraz

Dyrektor Centrum Kultury Aleksandra Małek i Katarzyna Mroczek – koordynator aktywizacji seniorów gminy Zabierzów. Przy wspólnym stole dyskusja toczyła się na temat planowanych w najbliższym czasie zajęć i imprez. Ponadto pamiętaliśmy o złotych godach niedawno obchodzonych przez Józefę i Wiesława Kosteckich. Stąd też były kwiaty, obrazkowa laurka z wyliczanką dni, godzin a nawet minut wspólnego życia Jubilatów, oraz praktyczne upominki, stosowne na tą szczególną okazję, a ponadto mnóstwo życzeń i gromkie 100 lat.

8. W dniu 5 września w Bibliotece „Pod Aniołem” w Zabierzowie, Klub    Senior + zorganizował wystawę pod nazwą „Senior na Plus”, w której uczestniczyła dość liczna grupa członków naszego Klubu. Pokazane prace zachwycały różnorodnością technik i form oraz kunsztem i precyzją wykonania. Nasz podziw był tym większy, że twórcami tych prac w dużej mierze byli nasi członkowie, którzy jednocześnie biorą udział w zajęciach w Klubie „Senior +”.

9. Corocznie (oprócz roku ubiegłego) żegnamy lato w kamieniołomie. Tak też było w roku bieżącym. Otóż w dniu 23 września, korzystając z pięknej, ale już jesiennej pogody, zorganizowaliśmy spotkanie przy ognisku. Śpiewem, muzyką oraz pieczeniem kiełbasek żegnaliśmy kapryśne lato. Podczas spotkania zostały przekazane informacje organizacyjne m.in. odbyły się zapisy na wycieczkę do Muzeum Agatów w Rudnie.

10. Wycieczką do Muzeum Agatów w Rudnie zakończyliśmy dość aktywny trzeci kwartał br naszej działalności. Do tej pory nie mieliśmy zupełnie pojęcia, że tak blisko Zabierzowa można oglądać tyle wspaniałych wytworów natury sprzed wielu milionów lat. Dowiedzieliśmy się też, że tak obfite występowanie agatów w Rudnie zawdzięczamy temu, że miejscowość ta znajduje się na wzgórzu wulkanicznym. Oprócz podziwiania tych minerałów wewnątrz Muzeum, mieliśmy możliwość szukania ich na pobliskim polu. Następnie zwiedziliśmy (tylko zewnętrznie) ruiny XIV – wiecznego Zamku Tenczyńskiego, w których aktualnie trwają prace zabezpieczające.

Oprócz w/w spotkań, wycieczek i imprez, w każdy wtorek odbywają się próby mini – spektaklu „Krakowsko – Góralskie miłowanie”, w którym bierze udział 15 członków naszego Klubu oraz po jednej osobie z Klubów z Brzoskwini, Bolechowic i Brzezinki.

Z każdego spotkania, czy też imprezy obszerne relacje udokumentowane zdjęciami umieszczane są na naszej stronie internetowej http://klubseniorazlotajesien.pl/ oraz na profilu facebookowym Klub Seniora Zabierzów ( https://www.facebook.com/Klub-Seniora-Zabierz%C3%B3w-512906942073288/ ) do obejrzenia których serdecznie zapraszamy.